Tuesday, August 23, 2011

HOW I GOT PREGNANT PART 5


Mari mari kita sambung cerita...

Selepas aku pergi klinik kat Tampin dan makan ubat gastrik...still badan aku rasa tak sedap...susah aku nak explain macam mana rasa tu...tapi yang aku tahu nak tidur malam susah...aku jadi resah gelisah...buat apa semua tak kena sebab badan rasa lain sangat...orang dah preggy tahu la kot rasa itu...tapi ada yang tak rasa apa2...ikut badan masing2 la kot...

Kemudian bila dah dapat MC tu, aku apa lagi...cabut balik kajang la...aku ingat lagi hari jumaat malam...aku tak boleh nak tidur...aku rasa badan aku banyak angin dan angin tu tak boleh keluar...belakang badan aku rasa macam penuh dengan angin...terus aku kejutkan hubby suruh lumur minyak panas kat belakang badan aku...satu badan okek...lepas tu aku suruh letak kat perut...hubby aku taknak mula2...tapi aku dah macam nak hangin je..yelah memang mood kacau sungguh...aku siap cakap lagi..."abang nak takut apa?am bukannya pregnant pun"..terpaksa la hubby aku letak...tapi dia letak sikit je sebab dia cakap apa2 pun kena ada precaution...huhuhuhu...

Dan malam tu aku tidur dengan keadaan yang panas...yelah satu badan lumur minyak panas...lagi la aku tak boleh tidur..hamikkkk kau....dengan bau minyak tu lagi...nak sangatkan...bukan keluar angin pun...sama je...aku letak minyak yu yee kot kalau tak silap...selamat la takde la busuk pun bau minyak ni...

Kemudian hari sabtu tu hubby aku pergi kerja...aku duduk la kat rumah lepak2...masa ni badan memang still rasa lain macam...tapi aku masih boleh bertahan...sampai lah ke petang aku dah macam orang sasau...terbaring je...tunggu la hubby aku balik...lepas je Maghrib hubby aku tengok aku dah telan ubat gastrik tapi still macam tu jugak...dia ajak pergi Hospital Pakar Annur..dekat je dengan rumah..dalam 5 minit je dah sampai....memang aku rasa tak larat la nak berjalan..kat dalam hospital tu aku terlentok je...

Aku dah tak ingat la nama doc tu...tapi lelaki umur dalam 45-50 kot...memang kelakar doc ni...aku dah la macam separuh nyawa ni dia boleh buat lawak lagi...masuk2 je doc tanya kenapa?aku jawab la sakit perut mungkin gastrik...dia tanya period macam mana...masa ni baru aku perasan period aku tak datang dah 2 minggu lebih....terus doc suruh check urin sebab dia takmau bagi apa2 ubat selagi aku disahkan tak preggy....masa ni aku argue dengan doc...siap cakap dengan doc yang aku tak rasa aku preggy...doc tanya balik..awak takmau preggy ke?ke awak saja2 takmau preggy...sabar je la doc ni...last2 aku pergi la jugak check dengan hati yang berat..yelah mana pernah positif pun kalau aku check sebelum ni..rasa macam membazir je...

Aku dengan hubby tunggu kat luar...aku senyap dia pun senyap...yelah aku memang takde mood nak bercakap apa2...muka pun ketat je...kalau orang dah biasa dengan aku tahu la muka aku macam mana kalau ketat kan..macam nak makan orang gitu...tu yang hubby aku takut nak tegur kot..hehehhe...

Bila kena panggil masuk dalam balik...aku tengok doc senyap je...serius je muka dia...terus dia cakap..."tahniah, puan pregnant"...aku apa lagi..."hah?"...menganga la tak percaya...terus dia terbalik kan Urine Pregnancy Test (UPT)...dan yup..so clear kaler line merah lagi satu tu...ni UPT tu...


Aku tengok hubby...hubby tengok aku...dia dah start nak senyum...aku still tak boleh senyum...cisss...tak sangka pulak doc...doc pun senyum je...terus dia suruh aku stop makan ubat gastrik dan dia bagi la macam2 ubat dan vitamin...keluar je dari hospital terus hubby aku kiss kat dahi..tapi aku tolak pasalnye aku rasa mual sesangat...jalan pun slow je...kepala dah weng....sampai je kat rumah aku rasa nak makan mangga...selamat la ada kat rumah tuh...aku siap makan 2 biji lagi..hah dari sini la bermulanya aku muntah2 yang maha hebat dan dahsyat...aku muntah kaw2 lepas makan mangga tu...dan terus hubby aku suruh rest dan tidur...aku pun tidur la dalam keadaan yang mual2...

Nanti aku sambung macam mana keadaan aku di alam kehamilan...sangat buruk muka aku okek...ada aku ambil gambar cuma aku taknak publish je...aku rasa kat next entry nanti aku tepek...

OK jom bersahur...

P/S : setelah menunggu selama 3 tahun...pahit awalnya...manis akhirnya...InsyaAllah...

No comments:

Post a Comment