Saturday, August 13, 2011

HOW I GOT PREGNANT PART 2

ok sambung dari part 1...

lepas aku diagnos ada PCOS...doc fatimah terus rekemen aku buat ovarian drilling secara laparoscopy...atau laps..ovarian drilling ni dia akan tebuk kat ovari tu bawak keluar cyst2 yang ada dalam tuh...macam dia bersihkan la ovari kita...aku tunggu beberapa bulan jugak pikir nak buat...sementara tengah dok pikir tu doc suh aku amik clomid dulu...tengok macam mana....clomid ini ubat kesuburan...pun boleh buat badan naik...aku tak suka ubat nih...tapi doc dah pesan..kalau aku makan clomid dan pregnant pun aku akan senang gugur...sebab hormon imbalance...

dua bulan jugak la aku makan clomid tuh...tapi takde apa2 pun...badan je yang naik...cisssss...kemudian aku decide 10/2/2009 aku buat ovarian drilling tuh...4 hari kot aku duk kat spital....member2 forum ada datang jenguk aku....tq kat pomis, bobot, mia, rafik, eyans dan etc...sakit perut aku nak tahan gelak korang buat lawak...cisss...oh ye aku tak jadi buat laps...patutnya buat laps dia tebuk 3 lubang je kat perut...tapi doc kata lemak kat perut aku tebal so dia tebuk tak sampai dalam..terus dia belah je perut aku....huwaaaa...sakit wei hari pertama nak bangun...T_T

hasil dari operation tuh doc kata tiub falopio belah kiri agak sempit sikit...yang lain ok...so aku berpantang la kat tampin...mak jaga aku...terima kasih mak...huhuhu....

lepas operation tuh aku still continue jumpa doc....ambil balik clomid tapi tak jadi apa2 jugak..terus doc fatimah refer aku kat doc ariza kat KPJ ampang untuk proceed buat IUI...IUI tak sama macam IVF...IUI masih bersenyawa kat dalam rahim...tapi IVF dia bersenyawa kat luar baru inject masuk dalam rahim...

aku buat 2 kali jugak IUI ni...bulan 1/2010 sekali...lepas tu bulan 2/2010....still takde apa2...kos tak mahal la..sekali buat dalam rm650 sekali dengan ubat-ubat...oh ye ubat tu kena inject sendiri atas perut...berani tak??aku pun jenis penakut yang amat dengan jarum...so pertama kali nak inject aku suruh hubby aku inject...lepas aku rasa tak sakit terus aku inject sendiri...terer tak??huhuhuhu...tapi kalau orang suruh buat balik confirm aku tak mahu buat balik...hehehhe...

bila still takde apa2 aku cakap dengan hubby aku nak stop treatment...tp doc suh aku preggy cepat2 pasal kalau tak tebuk yang di buat akan tutup balik...so aku pun buat cara lain...nanti aku sambung kat part 3 lak...anak aku yak2 pulak...asal makan je yak2....bagus betul...adios...

p/s : total kos untuk operation dengan duduk 4 hari kat hospital rm4k++...

2 comments: