Friday, August 19, 2011

HOW I GOT PREGNANT PART 4


Hari ini aku cuti....yeayyy...\(^_^)/...tapi banyak benda nak kena buat 3 hari ni...nak buka puasa kat merata2 tempat...nanti la aku citer kat entry yang lain...hah hari ini jugak banyak benda nak kena buat...kemas2 rumah...pergi servis kereta...urrgghhhh...i hate waiting...temankan inche hubby shopping2...aku duk nganga je la..eh kan mak dah kata mak takmo shopping apa2...ngerti??tapi kalau inche hubby nak belanja takde salahnya kan...huhuhu...hari ni jugak first time kitaorg nak ngedate sama2...haikal kat rumah pengasuh la...cian dia..

Ok sambung dari entry yang lepas...selepas IUI aku failed, aku decide nak relax dulu..penat la sebenarnya buat treatment ni...i need a rest...sebelum tu bulan 12/2009 aku dah beli tredmill harga dalam rm2k++...gigihkan aku nak kuruskan badan...huhuhuh...wei time ni berat aku dah 70kg okek... so aku pun berjogging la kat rumah...balik keje je terus jogging...biasanya 1km la sehari...mula2 nak start exercise balik punya la seksa...hah jogging sekali pegang dumbell kat dua2 belah tangan...eh betul ke namanya dumbell??ah gasak la...

Selain itu aku dah start diet sendiri...aku just makan biskut oat IKO tu dengan sup campbell...aku start diet bulan 4/2010 kot...tapi kalau aku agak2 terbabas diet tuh, aku akan pastikan aku jogging 2km hari tu...wah gigih sangat....kat tredmill tu leh check berapa kalori yang dibakar...hah ni la tredmill aku....


Ada sebab napa aku letak kat sebelah katil...agak2 aku penat je aku boleh terus terjun tiruk atas katil tu...wahahahha...membebel mak aku kalau peluh2 dok atas katil...ayooo anak dara...eh bini orang perangai tak semenggah langsung....tapi sekarang tredmill ni kat umah tampin....dah berhabuk bersawang pun...bila la aku nak bawak balik sini..rindu la nak exercise balik...

Lepas tu dalam bulan 5/2010 ada kawan kat ofis bawak aku pergi mengurut kat merlimau tu jugak....aku pun ok la..boleh la saja2 nak try...nama tukang urut ni orang panggil Mak Minah...dia urut bahagian rahim la...lepas tu dia cakap aku suka makan benda sejuk2...sebab tu rahim aku kembang...entah betul ke tak...aku pun takde la tanya doc...then dia urut bagi bulat balik...itu dia cakap la....tapi tak sakit pun...dia urut macam belai2 gitu jah...heeheheh...upah dia rm20...murahkan...lepas tu dia cakap kalau ada rezeki preggy la kot lepas ni...aku iyekan aje...padahal takde la nak mengharap sangat...

Kemudian bulan 6/2010 aku period macam biasa...bulan 7/2010 tak datang2....2 minggu tak datang2...aku buat bodoh je la..sebab memang kadang2 waktu keuzuran aku ni tak menentu...takde la aku nak check ke apa...malas dah...masa ni memang takde la pikir nak preggy pasal aku nak turunkan balik berat badan aku...time ni berat aku tak silap dah 65kg..ciss turun pun 5 kg je..hahahah...orang ada PCOS ni memang susah sikit nak turun berat badan...

Bila dah 2 minggu tak datang2 jugak...aku pun exercise la macam biasa...berjogging sambil angkat dumbell...masa ni aku upkan lagi 2.5km satu hari...tapi ada satu hari tu aku start mencungap2...aku dapat lari 1km je sebab aku rasa nak pitam...terus badan jadi lain...terduduk la kat tepi katil...masa ni fikir takkan la gastrik aku datang balik..perut aku memang sakit sikit...kebetulan hari tu hari rabu...hubby aku balik tampin...so bila tengok aku dah tak boleh bangun dari katil dan mak aku dah start membebel pasal aku gastrik mungkin pasal aku tak makan...terus hubby bawak gi klinik kat tampin...mak aku membebel pasal aku just makan sayur yang dia masak je..nasi dan lain2 aku tak ambil...mana la orang tua tu tak bising...ngeh3...mak i lap u...jangan marah2 ar....heheheh...

Tapi kat klinik tu dia bagi ubat gastrik dengan antibiotik je...takde la pulak dia suruh aku check urin ke apa ke..ye la aku pun tak bagitau yang aku dah lewat period...masa ni memang aku flat...nak jalan pun aku rasa macam nak suruh orang dukung je...dan aku dapat MC 2 hari...masa ni awal bulan 8/2010...seminggu lagi nak puasa gitu...balik rumah je terus makan ubat tu...dan aku pun tidur...memang la rasa badan macam letih sangat....

Ok nanti aku sambung lagi...memang panjang ceritanya...huhuhu...

P/s : sapa mau teman aku gi servis kereta?? sangap...sangap...



2 comments:

  1. Kiranya awak punya operate ni sama macam operate orang bersalin ke? Doktor ada bagi tempoh x bila boleh pregnent selwpas operate?

    ReplyDelete
  2. yup..belah macam orang bersalin...tapi untuk recover tidaklah lama macam orang bersalin...doc bagi masa dalam tempoh 2 tahun macam tu..sooner is better...saya preggy setahun setengah lepas operation....

    ReplyDelete