Friday, August 10, 2018

JAKARTA-BANDUNG-JAKARTA (3/8-7/8/2018)

Assalamualaikum....dah lama blog aku bersawang..last tahun 2015...dah 3 tahun rupanya aku tak tulis apa-apa dalam blog aku...

Tak tahu la ada orang nak baca lagi atau tak...ok nak sambung cerita...aku baru balik dari bandung selasa lepas...aku dah malas nak tulis day by day...so aku just cerita je la summary....nak menaip pun kena ada mood...sekarang ni tak berapa sihat...

Ada beberapa perkara yang aku tak boleh lupakan sepanjang aku dekat bandung...sebelum tu aku letak dulu itinerary kitaorang sepanjang bercuti minggu lepas..

kita amik pakej yg iniπŸ‘‡πŸ‘‡
TRIP JAKARTA - BANDUNG & 5 HARI 4 MALAM

Jakarta & Bandung
✔RM. 385/Pax X 9 Pax

HARGA TERMASUK :
➡ Hotel Victoria luxury  1 Room 2 orang total 4 room + 1 Extra Bed selama 3 malam & BIG hotel jakarta 1 Malam
➡ Privat transport tour selama 5 hari
➡ Meals breakfast at hotel
➡ Minyak
➡ Tol
➡ Tips Parking
➡ Driver cum pemandu pelancong


=============================

Senarai activity selama dalam Trip nya di Jakarta Bandung

Day 1
Penjemputan di airport oleh tour guide dengan keramahan dan Penyambutan dan terus menuju tempat
-  Otw Bandung
-  Lunch di loca restro
-  Toko Tiga jeans factory
-  Jalan Riau Factory Outlet Area
-  Bergambar di Jalan asia Afrika
-  Dinner
-  Check in hotel
-  Free Program

Day 2
Penjemputan selepas Breakfeast dan terus menuju
Lawatan Bandung Selatan
-  Kawah Putih
-  Park Tea
-  Glamping Resort
-  strawberry Park
-  Lunch saung gawir
-  Jalan Cibaduyut ( Leathera Street )
-  Back to Hotel
-  Dinner at kampiun bistro

Day 3
Penjemoutan selepas Breakfeast dan terus menuju
Lawatan Bandung Utara
- Floting market lembang
- Penangkaran Musang Kopi Luwak
- Lunch
- Farm House / Rumah Hobhit
- Pasar baru
- Rumah Mode F.o.s
- Cihampelas jeans street
- singgah Kartika Sari kedai kek famous
- Dinner

Day 4
Penjemputan selepas breakfast, menuju Jakarta
- singgah Kartika Sari kedai kek famous
-  Otw jakarta
-  Monumen nasional & Kota Tua jakarta
-  Lunch
-  Hard rock cafe
-  Dinner
-  Chek in hotel jakarta

Day 5
Penjemputan selepas Breakfeast dan Check out terus menuju
-  Mangga dua jakarta
-  Free Schedule
-  OTW  Airport Jakarta

So antara benda yang aku tak boleh lupa:

1) supir kitaorang tu dipanggil abah..unik plak aku rasa..terus teringat dekat arwah abah aku...huhuhu...dan dia sangat suka berjenaka...kelakar...

2) orang-orang bandung hensem2 dan cantik2...putih2 pulak tu...ada kawan berbisik..kenapa yang datang dekat Malaysia...ermmmm....tapi memang agak terkejut jugak la...hensem betul..selamat sedar diri anak dah 2...hahahah

3) dekat kawah putih tu busuk bau belerang...macam bau telur busuk...pening kepala aku..

4) jeans dkt toko tiga memang murah dari Malaysia..so boleh la beli...kalau benda lain sama je dengan Malaysia aku rasa...takde la murah sangat...

5) aku bukan jenis berani..gayat pun ye jugak...jadi agak bangga jugak la berjaya naik basikal dekat maribaya tu...yang kelakar...kak norli laju je ke depan...tergelak2 aku...penakut tapi laju je...hahaha..

6) time kitaorang bergambar dekat kawasan sawah padi tu..kak su terjatuh...tapi takde dalam gambar...sempat snap gambar yang kitaorang tengah memandang ke arah dia je...tapi memang kelakar betul scene tu...

7) wan tanya anak berapa orang..aku cakap la 2...boleh je aku nak cakap belum kawen..selamat iman masih ada...wahahaha

8) dekat hobbit aku kena sergah dengan hantu..hampeh betul...selamat takde sakit jantung...

9) dorang setiap malam carik hantu...hahahah...aku tak berani...duduk je la dalam kereta...tak kuasa aku

10) roommate aku kak wani..cakap aku mengigau mlm2..hmmmm...

11) hotel victoria tu klasik...macam zaman belanda pulak rasa...

12) bandung best dan nyaman macam cameron highlands jugak...

13) naik train dari bandung ke jakarta tu best...macam dalam movie train to busan...dah lama tak naik train..jakun plak

Adakah aku akan repeat? mungkin...tapi bukan sekarang...aku nak gi tempat lain pulak..next week pun aku akan holiday jugak..kali ni dengan family 17orang..tengok nanti adakah holiday ni best atau tak..chaoooo...


No comments:

Post a Comment