Thursday, January 16, 2014

PENGALAMAN BERSALIN ADAM HARITH BIN HAFIEZF IZZUDDIN 3

sambungan...

Aku hanya sempat berjumpa dgn Dr Wan hanya 3 kali saja...pertama sebab hubby dan aku tak selesa dengan doktor lelaki....dah la FPP (Full Payment Patient)...layanan stafnya juga tidak memuaskan...sebelum ni aku bertugas di Merlimau pun aku sanggup ulang alik dari Merlimau ke Bangi dan Ampang untuk bertemu Dr Fatimah dan Dr Ariza...sebab mereka perempuan dan sangat2 berpengalaman...oleh kerana ingin doktor perempuan juga aku tak kisah ulang alik dari seremban 2 ke Bangi setiap bulan dan bersalin di sana...hey duit masing2 kan...hubby dan aku sangat2 mementingkan doktor perempuan...

Oleh kerana itu hanya 3 kali saja aku pergi...sebab yang lain aku dah bosan dengan hanya check jantung baby saja...walaupun aku tahu itu adalah prosedur...pada minggu ke 35 aku dah tak pegi check up lagi...aku hanya berdoa dan memujuk baby untuk tidak keluar awal dan still hang on kat dalam perut...masa ni memang aku bertawakal saja...korang jangan ikut macam aku...hehehe...

Sehingga la minggu ke 36 aku pergi check up kat annur...doktor kata air ketuban baby memang sikit...jadi terus decide untuk bersalin hari tu juga...doktor check bukaan ku...kali ni tak sakit sangat...mungkin aku dah ready sebab dah ada pengalaman sebelum ni...dan dah terbuka 2cm...patut la aku rasa dah start rengat2...kali ni hubby dah bersedia lebih awal...barang2 baby dan aku semua dah ada dalam kereta...huhuhu...

Kami pun pergi ke Hospital Annur sebelah klinik O&G...masa tu baru pukul 10 pagi...aku cakap pada hubby mungkin malam aku bersalin...macam haikal dulu...bile receptionist inform bilik single masih belum ada kekosongan dan kena tunggu hingga pukul 12 tengahari, kami decide untuk pergi sarapan...masa ni la aku balun ais...last sebelum berpantang...hehehe...

Selepas dapat bilik, aku pun menunggu macam biasa....nurse datang buat ctg dan masukkan ubat untuk membuang...masa ni aku tengok ada pendarahan sikit...aku dah cuak...terus panggil nurse...dan nurse pun bawa aku ke bilik bersalin...

nanti aku sambung cerita pasal bersalin pula...




No comments:

Post a Comment