Sunday, October 27, 2013

ATMOSPHERE 360 DEGREE RESTAURANT KL TOWER

Assalamualaikum semua...Alhamdullilah masih dipinjamkan nafas ini...genap umur ku 31 tahun pada rabu yang lalu...segalanya bermula bulan lepas bila hubby tanya boleh tak ambil cuti pada 23hb...aku jawab agak susah sebab masa tu student tengah exam...aku agak pelik...aku pun tanya kenapa...dia xjawab...aku push jugak tanya...ye la aku xsuka surprise...bagi aku lebih elok apa2 pun yang hendak di buat plan sama2...supaya lebih mudah...tapi hubby aku memang suka surprise kan aku...memang nature dia macam tu sejak dulu lagi...akhirnya dia give up...dia cakap dia dah booking untuk lunch di tempat yang aku teringin sangat nak pergi...aku jawab di mana...banyak rasanya tempat yang aku nak pegi...hehehe...then dia jawab la di sini...

Aku pun happy...dan selamat aku diizinkan cuti...dan sementelah aku dan hubby bercuti..kami pun ke pejabat imigresen...tak setel2 lagi urusan passport...dan agak meletihkan sebab kami beratur sebelum pukul 8 pagi lagi...dan siap pukul 3 petang...sangat memenatkan...dan hubby sudah tukarkan booking dari lunch ke dinner...atas permintaan aku..banyak songeh kan...hehehe...

Semasa di imigresen mak call...panggilan yang memang aku sangat2 tunggu semasa harijadi ku... Alhamdulillah mak masih mempunyai ingatan yang kuat...cukup kuat sampai dia ingat hari yang dia melahirkan aku...pukul berapa...dan abah yang masa tu mengambil pingat AMN...hanya anak dia ini saja yang xberapa ingat tarikh2 yang kurang penting...berbeza dengan suami ku...tarikh pertunangan dengan merisik pun dia ingat...

Tapi aku tidak dapat menjawab panggilan mak sebab tengah berurusan di kaunter...aku telefon emak semula selepas segalanya selesai...mak sangat excited....excited cerita tentang adik ku Osman yang membawa dia berjalan2 di Melaka....dan dia jawab dia ada belikan stokin untuk ku untuk ku pakai semasa di sana nanti...aku cakap kenapa awal sangat mak beli...aku pun xbeli apa2 lagi....mak aku cakap masa di kedai tu ada orang tu nak pegi bulan 3 pun dah shopping2...ishk awalnye...aku dan hubby belum decide apa2 pun tentang persiapan...yang kami pentingkan sekarang ilmu di dada yang xpernah cukup aku rasa...tapi aku ucapkan terima kasih dekat mak...kerana melahirkan aku dan memberi aku macam2...dan aku tahu mak ingin ke sana semula....setiap kali aku tanya tentang pengalaman mak semasa kat sana...mak akan tersenyum dan excited bercerita....mak memang nak kesana lagi....tapi ada tanggungjawab di sini iaitu menjaga abah...aku selalu berdoa agak mak dan abah akan ke syurga firdausi....aku harap aku pun macam mak...

Aku dan hubby bertolak ke kl tower dalam pukul 6 petang...di KL tower ni pun ada disediakan tempat solat.....di bawah beberapa gambar yang sempat aku snap...

Terdapat alunan suara yang sangat gemersik...dengan diiringi bunyi piano dan saksafon...lagu2 nya memang kegemaran kami...lagu romantik...kadang2 aku dan hubby turut sama menyanyi...memang asyik betul...


Sebelum kek ni sampai...aku dah amik kek dan tart buah kegemaran aku penuh sepinggan...hubby aku terkejut...banyaknye...lepas ni ada kek lagi...aku jawab hah...kek apa pulak ni...hubby aku tersenyum...terus floor manager bagi aku kek ni diiringi dengan lagu Happy Birthday dari penyanyi...hubby aku pun nyanyi jugak sekali...adoi...malu betul la...


hubby aku sengih je tengok aku yang agak segan...




gambar sebelum balik...



tak ingat berapa harga dia...tapi memang cantik..



sebelum ke restoran kami pegi ke observation room...orang dalam bangunan pun boleh nampak...


oyster....memang kesukaan dia...aku xboleh nak telan...berapa banyak ntah oyster dia makan malam tu...



keadaan di dalam..cantik, wangi dan selesa...



kaunter makanan..macam2 makanan yang ada...makanan biasa2 saja bagi aku...yang best tengok pemandangan....



klcc sangat cantik...



itu saja kot...best...untuk special occasion highly recommend this place...selama 2 jam di atas memang satu pengalaman yang tidak akan dilupakan...

last but not least....



hehehe...daaaaaaaaaaaaaaaa.....



2 comments: