Saturday, December 21, 2019

PHUKET (10/2/2019 - 13/2/2019)

Bulan 2 hari tu aku pergi ke phuket...ni kira second time pergi thailand lepas krabi dulu...krabi punya blog pun aku tak buat-buat...aku dah tak ingat mana aku campak aku punyer itinerary phuket ni...sebab tukar handphone ni abis semua aku tak save...

Jadi korang layan je la gambar-gambar dengan caption aku...


Welcome to phuket bebeh...gambar gelap sikit...


Ni van yang kitaorang amik untuk pick up pergi hotel dan waktu balik pergi airport...sebab hari lain kitaorang jalan-jalan pakai kaki je..malas nak rent skuter pasal sesak...so sebab trip kali ni santai-santai je..so ikut je la kaki nak langkah ke mana...


Kitaorang amik hotel patong buri..memang senang nak ke mana-mana...dekat dengan beach dan sebelah je dengan tempat muay thai dorang dan bar-bar..kira central jugak la...

Memang agak bising la malam-malam..bunyi sampai pukul 2-3 pagi camtu baru berhenti..kepala aku pun ting tong jugak...bilik dia besar dan ok...tapi aku tengok toilet dia tepuk dahi...rupanya see thru uolss...ko nak uk uk ke...memang boleh nampak la...adusss....terus bapak gula aku tampal dengan tisu..selamat tak besar cermin tu..wahahahah...

Dekat bawah hotel ni ada resto halal..dekat sini payah ye cari resto halal...disebabkan aku gila tomyam, jadi aku pergi makan dekat kedai makan yang sama je hari-hari...hahahah..



Dekat sini cari kedai no 10 mimi...ada budak perempuan pakai tudung amik order kat situ...yang ni orang panggil pasar...so cari je dekat level atas...tomyam memang sedap la...


Kat pasar ni pun ada jual banana pancake..so beli la..rasa tak berapa sangat la..better cari dekat tepi-tepi jalan..lagi sedap..pastikan halal la...aku makan 2,3 kali jugak...



Kalau malam-malam kat situ memang ada pasar malam..cari la buah-buah dengan santan pulut mangga..perghhhh..heaven betul la...




Ni semua dekat patong beach..memang walking distance je dari hotel..lebih kurang 1km gitu..oh ye...apa-apa hotel memang aku book thru AGODA je...mana-mana aku pergi pun...

Nampak tak pakcik kat belakang tu dok betul-betulkan spender...adoiii..dekat sini tahan je la menjamu mata gitu...sebab tu sunglasses sangat penting ye..baru boleh skodeng..hahahaha..jangan tiru perangai aku...pitam la nakkk...

Memang ada yang tengah berjemur bukak bra..selamba...nampak jugak yang topless...bapak gula aku cakap..tak bertamadun punyer orang..hahahaah...terus dia kata last datang sini..no good for kids katanya...tapi anak-anak aku tak kisah pun...dorang nampak pasir dengan pantai..mana dorang kisah pasal orang lain...

Tapi memang ramai foreigner la..dari pelbagai negara..kira masa ni tengak peak season..adoi salah timing aku beli tix...


Ok...kat sini la kalau waktu siang sangat la tenang..bila malam menjelma..terus mengganas...aku pun takut nak lalu kawasan ni waktu malam..bapak gula pun taknak pergi...just kat simpang luar je..pergh ganas dia tahap tak boleh cakap...apa korang imagine? semua ada kat sini...huhuhu...

Kalau nak pergi patong beach dari hotel aku tu pun, kena lalu kawasan ni jugak..


Ini kalau ada 1 wayar short..jenuh la weiii..aku pun surrender...kata currency kukuh..sila la update ye wiring...semak kepala tengok kabel gini..tapi kesah plak dorang..hahahah...


Malam-malam kitaorang lepak dekat tepi bangla walk tu...depan tu pool bar..perghh giler ah boleh hayun-hayun badan gitu...kalau salah step..patah ler tulang..



Dekat roof top ada swimming pool...so memang pagi-pagi sebelum tengahari kitaorang lepak kat sini mandi manda...lepas tu baru gi pantai...anak-anak aku memang suka sangat la walau kecik je kolam untuk dorang...apa dorang kesah kan..yang penting waktu pagi tak ramai pakai swimming pool ni...aku la conquer sorang-sorang...hahahah (gelak jahat)....


Tu tempat boxing ke muay thai ntah...lepas tu aku 2 kali massage dekat area sini..murah gak la...dalam rm40 full body..ok la tu...


Ni kira central festival dorang..memang banyak kedai makan dan ada shopping...branded outlet..so kitaorang jalan-jalan je...



Korang nampak tak apa yang aku nampak???? Tu yang kadang-kadang aku hangin..buat keje tak abis-abis..selamat tahun ni dapat bonus banyak..kalau takkkkk...mencarutsss je aku dalam hati...hahahah....orang pergi bercuti dia bawak laptop...damnnn...

So tamat percutian aku ke phuket...damage aku termasuk tix flight+hotel+makan rasa tak sampai rm2k....so boleh la bajet-bajet..cuma sekarang duit bath mahal..aku mencarutss je dalam hati bile tukar duit lagi hari tu...

So next entry harap aku ada masa nak buat yang trip ke padang...besok dah nak travel lagi..yeayyy...









No comments:

Post a Comment